USAresan

Tänkte skriva lite om den usaiska resan nu =)

Dag 1.

Dagen började tidigt med att vi drog till arlanda, hur trötta som helst och man kände väl egentligen för att försmäkta! Men de är klart de va pirrigt också, vi skukle ju ändå till USA, vänta på arlanda i flera timmar och sen fck vi äntligen åka planet till london där vi bytte på världens krångligaste flugplats, man lära liksom åka tåg runt i terminalen och mellan de olika terminalerna eller hur man säger =) Sen så fick vi åka på de usaiska planet, kika mammamia tre ggr och jag var den ända som inte sov en sekund

Därför var jag trött så jag var nära på att spyyy när vi kom fram till New ark (flygplatsen) och där skulle vi vänta länge på en airtrain (vet inte svenska ordet) och sen krångla runt på TUSEN tunnelbanestationer, och fyfan va man fick bära dom där väskorna upp och ner för alla trappor i tunnelbanorna, jag höll på att bli galen. men de var jag nog inte ensam om, kom iaf till lägenheten där vi skulle bo mitt i manhattan och slockna dirr








1. På arlanda!
2. På planet mot london
3. I London
4. Syster och jag (We are going to america (8) )
5. Nina kikar film ;)
6. Solnedgång från planet
7. Första bilden i NY, tänk er känslan att komma upp nerifrån jorden och se det här! helt sjukt

Dag 2.

Jag vaknade jätte tidigt, badade och fixade mig medan de andra vakna till liv, när de gjort de och fixat sig så gick vi ut i NewYork, tuff lixx. Började med promenad i CentralPark och de va mysigt, kan tänka mi att de kan vara ändå mysigare på sommaren eller framför allt v¨åren att sitta där =)

Efter Centralpark så gick vi länge runt i manhattan, de flesta affärer varstängda pga att det var den 25e December och då firar usaierna som flitiast ;) men de va skönt att bara få gå runt och kolla, blev självklart en rtur i en kyrka, ingen ide att säga emot, är ju van med tanke på att mamma och lillsyster älskar sånt,speciellt mamma.

Kollade på minnesplatsen för worldtradecenter och tog kort med poliser, riktiga turister alltså.
Sen så åkte vi båt och sg manhattan från vattnet, riktigt fint, såg frihetsgudinnan och så också =)

Sen blev de fika på starbucks innan vi började gå och gå och gå igen, shises vad föttrna värkte alltså, men jag klagade inte, jag var fan i NY!!!!

Den här kvällen var jag med om de häftigaste i mitt liv - time square. (jag skulle kunna göra vadsomhelst för att få känna känslan igen, nästan glädjetårar och var stum där ettra tag, man stod bara och gapa liksom)


















1. Fixination
2. Mamma och Nina genom tunnel i Centrl Park
3. Snyggaste kortet ever på mig och nina (C-Park)
4. Scenen från HAIR filmen ;)
5. Strawberryfields
6. John Lennons minnesplats! (f)
7. Skridskor!
8.Hannigörl in USA
9. Tyfisk byggnad från filmer =)
10. högt hus som speglar andra höga hus.
11. Vid WTCs minnesplats
12. Polis polis potatisgris!
13. Amerikanska börsen
14. Manhattan från vattnet
15. Starbucks - BEROENDE
16. Time square!


Tror de får räcka med två dagar i varje inlägg  att ni orkar läsa och så jag inte får skrivkramp ;)


Kommentarer
Postat av: sanna ♥

Åh, visst är det fantastiskt där? Var du där över jul/nyår?

2009-01-05 @ 14:01:37
URL: http://sannasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0